Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

16 Eylül 2013 Pazartesi

Neler olmuş ? (Bisiklet Filmler Festivali 2013 Son gün programı)

 Pedal savaşçıları, bisiklet severler nasılsınız ? İyisinizdir umarız (Kusura kalmayın geceden hazırladığım için günleri karıştırmışım, bugün 17 Eylül diye kafamda kalmış :D )

 Bu haftayı en azından 12 Eylül'den 16 Eylül'e olan kısmı benim için kara gün oldu diyebilirim. Kuşadası'nda işim çıktı oraya gitmek zorunda kaldım. Bir yandan İstanbul gibi bir kaosa bürünmüş şehirden kaçtığım için mutluydum ama bisikletli-bisikletsiz olan etkinlikleri kaçırdığım için en eksilerinden moraller yerlerdeydi. Şansım vardı ki yolculuk esnasında Akhisar'da bisikletli insanlar gördüm içim açıldı, keza Kuşadası için de kadın motosikletlileri görünce pek bir sevindim. Hem de kadın diye acayiplik yapanlar da yoktu. Sadece tek eksik, kafalarında kask yoktu :/

 Bunun dışında sahil kesimine yakındım, sabahları yine erken kalkıp kediler-köpeklerle birlikte Güneşi bekledik. Kumsal, deniz ve güne merhaba demek için bekleyen sevgililer. Etrafta bir koşuşturma yoktu, zaten yarısı turist. Publara çökmüşler, gençlerin ise kanı kaynıyor. Arınmamı sağlayan başka bir şey de yolculuğun uzun sürmesiydi, bu esnada etraftaki doğal güzellikleri izledim. Kendimden biraz daha geçtim. Bir yandan da acaba bisiklet film festivali bu sefer nasıl olacak diye soruyordum kendime. Adalara ara ara giderim, bisikletim her daim benimle ama ortak amaçlı bir etkinlik olunca ve ayrı kalınca işte o huzursuzluk ... Neyse, artık başka zamana diyelim diyeceğim ama 17 Eylül'de program sona eriyor. Benim gibi bir şeylerin ucundan yakalamak isteyen varsa akşam 18:00'da başlayacak program var. Bu da kulağınıza küpe olsun hatta beşi bir yerde falan.


17 Eylül programı Hollanda Şapel'inde gerçekleşecek. Adres,
Holland Chapel, Istiklal Caddesi Postacilar Yokusu, Beyoglu, Istanbul

18:00 Programı,

El Diablo 
El Diablo Giro d'Italia Bisiklet Turu'nun son kilometrelerdeki simgesi veya karakteri desek daha doğru söylemiş oluruz. Bilmiyorum tabi ne kadardan beri takip eden var? Hemen her yarışta sonlara doğru çatalı alıp bisikletçilerin arkalarından koşmaya başlar :)


Moon Rider

1990 Doğumlu Danimarkalı Rasmus Quaade'nin dökümanter bir filmi. 2012 yapımı ve 81 dakika sürüyor. 23 Yaş altı 2011 Dünya Bisiklet Şampiyonasını kazanmış. Kendisini Moon Rider olarak çağırıyorlar. Sprinter olarak ve zamana karşıda iyi dereceler kazanmış bir isim. Notlarınızın arasına almanızda fayda var.




Saat 20:00 Programı ise,

Wheelin'

2013 ABD yapımı olan kısa film 6 dakika sürüyor. Steve Carter Dede diyeceğim ama pek dede gibi de durmuyor. Tamam sakal falan var ama abi desem daha iyi, adam hala ben buradayım der gibisinden dipdiri duruyor. Steve Carter kendi atölyesinde eski bisikletlere sihirli bir dokunuş yapıyor ve tekrar binilebilir hale getiriyor.



San Francisco Critical Mass 20th ANNIVERSARY
2013 ABD yapımı Critical Mass San Francisco 20. yıldönümü üzerine çekilmiş bir kısa film. 4 Dakika sürüyor.


Hopeless Romantic

 Kidd bisiklet üzerinde yaşayan ve nefes alan birisi. Lisa adında güzel bir kızla tanışır ve Kidd'in yalnızlığa alıştığı yaşam düzeni bozulmaya başlar. 2012 ABD yapımı 18 Dakika.



Baisikeli

 Kenya Ulusal Bisiklet Takımını konu alan filmde başarı ve kariyer için mücadele veren kardeşleri göreceğiz. 



Bunun dışında "Sunrise to Sunset" ve  "The Way I Roll-Feature" adında iki film daha var ama trailer'ları bulamadığımdan açıklamasını da yapamadım. Başında da belirttiğim gibi eğer son gün neler olacağına dair biraz fikir edinmek istiyorsanız. Bu yazımıza ve tanıtımlara bakmanızı tavsiye ediyoruz.

 Aklınıza başka fikirler ve düşünceler gelirse, bizimle aşağıdaki yorum kutucuklarıyla iletişime geçebilirsiniz. Hoşçakalın, iyi pedallamalar :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder