Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

19 Temmuz 2016 Salı

Otobüse bisiklet alınır mı?

 Konumuz herkesin merak ettiği konulardan biri olan uzak mesafeler için otobüse bisiklet alımı. Burada kendi tecrübelerimi paylaşıyorum. Fazla kalabalık yapmadan en sade şekilde anlatmaya başlıyorum.
Kamil Koç Bisiklet
 Sadece tek firma Kamil Koç mu?

Bisiklet taşıma ile ilgili web sitelerinde açıklamada bulunan sadece Kamil Koç ama Ankara'dan dönerken İstanbul Seyahat de taşırız demişti. İnternette aradığınız zaman çoğu kişi başka firmalarla taşımış olduğunu söylüyor ama ya üzüntü duyuyor sonrasın da ya da bir daha kullanmayacağını belirtiyor.
Büyütmek için tıklayın
 Ankara'dan dönerken AŞTİ'de (Ankara Otogarı) bilenler varsa ki diğer otogarlarda da öyledir, müşterileri avlayan elemanlar var. Nereye gidiyorsun? Ne zamana lazım? ... Ben birine yem attım ki dönüş biletimi önceden almıştım, bana İstanbul Seyahat'le gideceğimizi söylediler. He he deseniz zaten baştan gittiniz. Neden gittiniz ? Adama diyorum bisiklet var yanımda sizin firma alır mı? Oralı bile olmuyor, elini hafiften sallayarak bir şey olmaz tavrı yapıyor. Az çok bilirsiniz, hani salla gitsin gibisinden. Şimdi burada bisiklet kullanıcıları şunu biliyor "Acaba aşşağıda zarar görmeden gidecek mi?" İşte burada benim gördüğüm kadarı ile bazıları bisikletinizi salla gitsin modunda alıyor. Ne de olsa bir yere sıkıştırılır tarzı. Millet lüks bisikletleriyle de gidiyor. O zaman ne olacak?


 Baştan 1-0 önde Kamil Koç bu bildiriyi yaptığı için güven konusu yine 1-0 önce oldu. Bilet alma konusu ise nasıl? Bileti ucu ucuna alıyorsanız, almadan önce Kamil Koç'u arayarak bineceğiniz otogardaki şubesini arayın veya müşteri hizmetlerinden ofis numarasını bulup, 

 Gideceğiniz saati
 Nereye gideceğinizi ve bisikletli olduğunuzu belirtin. Bu en önemli kısım.

 Diğer yandan benim artık adına avantaj mı diyelim yoksa şans mı? Bu yolculuğu Ramazan Ay'ında yapmış olmam ve bisikleti de alt bagaja sökme vs. işlem yapmadan, boylu boyunca yatırmam oldu :)

Eksi not vereceğim bir de ama bunun Kamil Koç ile çok alakası yok sadece biraz. Bayrampaşa Otogar'a geldikten sonra biliyorsunuz ki her otobüs firmasının ring hizmeti var. Ben 23:00 sularında ayak bastım İstanbul'a ring saatini sordum gideceğim yere 23:00 dedi orada ring hizmeti veren şoförler. Bekledik haliyle 23:30 oldu ama benden başka da binecek yok, diğer araçlar da öyle bir veya iki kişi... Biraz nazlı şoför geldi istemeye istemeye (Nazlı yarim haber salmış) sonra da sağolsun merkez bir yerde durdu artık kıllık yapmak istemesinden midir yoksa derdi nedir bilemiyorum, sürgülü kapıyı tam benim omuz genişliğim kadar açtı, kapıya kadar yanaştığımda bakıştık (Aşk bakışı değil) hiç tepki de vermedi. Orda bir şey desem, kavga ettiğimle mi kalayım? Gecenin o saatinde ne yap₺tığımıza mı yanayım? Eve mal gibi gidip, salak şeyler yaşadığımı mı düşüneyim? (Bunları çok hızlı düşününce kafada, fırtınalar kopuyor) Fesupanallah çekip indim.

 Olayın biraz alakası olduğunu belirtmiştim ya Kamil Koç ile o da bu ring servisleri taşeron şeklinde çalışıyor. O yüzden %100 kendileri ile bir durum yok.

Şimdi bu yazıyı okuyanlar şey diyebilir, altında bisiklet var sürseydin falan...

Birincisi hizmet var ve kullanmak istedim.
Ankara'da özellikle gölgede bile 35 derece görüp 7 saat de yol çeken biri olarak ve gece gideceğim güzergahın iyi olmaması, yollarda 30'dan fazla kaza görmemden dolayı böyle bir tercih yaptım. Bayram öncesiydi hatta gördüğüm kazanın haddi hesabı yoktu. 

Bunları bir video konusu olarak da youtube'a ekleyeceğim. Sizin de tecrübeleriniz olursa paylaşabilirsiniz.

 İki tekerle kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder