Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

24 Haziran 2016 Cuma

Kafası lambalı radyo : Radiohead - A Moon Shaped Pool

 Ne kadar enteresandır ki Radiohead de aradan beş sene sonra yeni albümünü çıkarttı "A Moon Shaped Pool"

 Kült parçalara imza atan abilerimiz yeni albümde ilk single ve klipleriyle baya dikkatleri üzerlerine çektiler. Parça "Burn the witch" adını taşıyor. Konusu ile ilgili bir sürü şey yazılmış, aslında başta ve sonda gözüken mavi kuş, twitter kuşu ve sosyal medyaya hafiften dokunduruyor denilmiş. Evet biraz o gözle bakınca bazı şeyleri anlayabiliyorsunuz. Klibin konusuna gelince "The Wickerman" adlı 1973 yılında çekilen bir filmin içeriği işlenmiş. Pagan kültürüne inanan bir ada halkı var ve başka yerde polis memuruna mektup yollarlar sonrasında kaybolan kızı aramak için adaya gelen polis memuru pagan kültürüne ait çok farklı şeyler görür ve olaylar daha da gizemleşir... 1973 tarihli olmasına bakmayın, orjinal bir çalışma olmuş.


 Tabii bir de İstanbul'da yaşanan şu olaylı mesele var. Ben de twitter'dan haberini yaptığım 17 Haziran Dünya konseri ve albüm lansmanı... Açıkçası direkten mi döndüm ? Bilemiyorum... (Ben de gidecektim ama son anda canım istemedi, gitmedim )17 Haziran'da Cihangir Velvet Records'da Öğle 12:00 - Gece 02:00 arası müzikleri çalınacağı duyurulmuştu resmi sitelerinde... Ertesi gün tartışma ve kavga çıktığını görünce baya üzüldüm... Bu da işin gariplikler kısmı.

 İkinci parçası Daydreaming ise Thom Yorke'un eşi ile evli kaldığı süreyi (23 kapı açarak) anlattığı iddia ediliyor. Güzel dokundurmalar bunlar.

 Albümde yine leziz baharat olarak yaylılar ön planda, biraz da tuşlular.

Benim önerdiğim parçalar,

Burn the Witch
Daydreaming
Decks Dark
Desert Island Disk
Ful Stop
The Numbers (Bunda nedense Oasis tadı geliyor)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder