Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

21 Nisan 2017 Cuma

Organize bisiklet hırsızlığı

 Herkese kocamaaaan selamlar. Bu aralar yazı ağırlıklı gidiyoruz ve başıma gelen bir olaydan bahsetmek, sizlere de örnek olması için hatta yapabilenler varsa da taktik geliştirmek için paylaşmak istedim.

 Videoların ikinci döneminde bir ev taşınma durumu olmuştu ki ev taşınmalarını hiç sevmem. Hani bir kurulu düzenin yanında sanki bir dostuna, sonsuza kadar elveda diyormuşçasına ayrılık oluyor. En azından kendi bünyemde böyle. Neyse...

 Başıma gelen son bir organize hırsızlık olayını anlatayım. Tabii biraz da öncesini anlatayım ki peşinen önyargı oluşmasın. Yirmi seneye yakın mahalle kültürü olan bir yerde oturan biri olarak ve sokakta nelerin olduğunu görmüştüm. Sonrasında hala alışılamayan bir site hayatı :/ Bilemiyorum, hala alışamadım ama...

 Bisiklet macerasının ergenlik dönemlerinde apartmanın giriş katına masumca kilitleyip, eve çıkıyordum. Tabii hırsızın işi çalmak olunca, kanı durmaz. Ne olursa olsun, tencere bile olsa yani o çalınacak. Büyük, küçük farketmez. Apartmana belirli saatlerde yoklama çeken yabancı elemanlardan sonra anladık ki bu bisiklet gidici. Eciş bücüş odaya çıkartılır, garanti olsun diye.

 Her muhitte sokak tabiriyle en az bir YOKLAMACI olduğunu söyleyebilirim. Yok lüks muhit falan... Bunları geçelim ;) En zengin muhitte bile kağıt toplayıcı kılığına giren elemanların bir hafta boyunca arabaların geliş-gidiş saatlerini ve arabaların iç donanımlarını not alarak, içlerindeki gps modüllerinin çalındıklarını gördüm.



 Site hayatı yaşayan diğer sevgili okurların da belki başlarından farklı hikayeler geçmiştir. Aslında bir yandan da komşuluğun ölmemesi hala lazım. Onu da anlatacağım.

  Mayıs 2017

 Bisikletleri depo veya görmediğim yerlere kapatmak, bana samimiyetsiz ve bisiklete hakaretmiş gibi geliyor. Bisikletleri kendi merdiven boşluğuma koyuyordum. Hatta sırf bunun için site yöneticileri ile tartışıyordum ki arabaların site içinde park sorunu yaşadığı için bisiklet park yerini söken bir zihniyetten bahsediyorum. Siteye misafiri de geliyor. Dışarıdan yoklama çeken insan da giriyor. Nereden giriyor? Ögle saatlerinde araç çıkışı olan kumandalı kapıdan. Burada sadece güvenlik kamerası mevcut ve yakınında güvenlik yok.

 Olayı gerçekleştirenler hakkında tam bir bilgim yok ama siteden bisikletimle çıkarken baya baya dikkat eden veya arada internetten yemek siparişi verdiğimde (Artık günahı benim boynuma) art niyetli birilerinin organize iş gerçekleştirmiş. Belki de bambaşka birileri. Bu arada beni takip ettiğini de öğrendim. Öğlen saatinde dışarı çıkmak için aracıma bindikten sonra , siteye rahatça giren elemanımız, üst kata asansörle çıktıktan sonra bisikletleri toplayıp, dikkat de çekmemesi için en alt katta yangın çıkışının oraya bisikletleri koymuş. Gündüz olay gerçekleşemeyeceği için havanın kararmasını beklemiş.

 Eve geldiğim zaman komşulardan, bisikletleri benim aşağıya koyacağımı düşünmediklerinden dolayı beni görünce hepsinin bir arada acil çıkış kapısında toplanıldıklarını söylediler. Tabi bu kıllanma ve olayı anladıktan sonra güvenlik kameralarına iyice baktık. Bir şey çıkmadı. Binanın içerisinde kamera olmadığından dolayı kimden şüpheleneceğimiz de meçhul.

 Sonunda bisikletleri başka bir yere kaldırdıktan sonra Descartes'den hallice her hareketi ve kişilere karşı şüphecilikten de mahrum kalmadım. Tabi bu saatten sonra aman şöyle böyle dikkat edinden ziyade artık kafasına art niyeti koyan kişiler, istediği her yerden, her şeyi çalmaya çalışabiliyor. Benim de başıma geldiğinden dolayı aman her yer güvenli, bize bir şey olmaz demeyin. Beklemediğiniz her an beklenmedik şeyler olabiliyor ;)

 Bu arada, komşuluk iyi ki ölmemiş :))


 Kendinize iyi bakın, iki tekerle kalın

















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder