Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

29 Ekim 2015 Perşembe

Çekim açısı


Film endüstrisinin kralları olan kameralar görüntü kalitesinin yanında uygun açılarla kullanılmazlarsa film isterse en iyi film adayı olsun, berbat edebilir. Çoğu teknik bilginin yanı sıra teknoloji açı konusunda da bizlere yardım ediyor.

 Portatif boyutlara inmiş olan Steadicam ürünleri şimdilerde çok ama çok kullanışlı. Steadicam nedir? Öncelikle bunun yanıtını verelim,

 Steadicam kameraları sanki sizin gözünüzden görüyormuş ve daha sarsıntısız açıyla çekilmeye olanak veren bir sistem. Hatta en büyük örnek olarak Birdman filmini buna örnek verebiliriz.

 Ayrıca Tiffen firması bu ürünü ile CES 2015'de en yenilikçi ürün ödülünü almış.


 Ben de çekimleri GoPro ile yaptığımdan farklı açılar yakalamak istiyordum. Bunların çoğunu da artık ustaca el ve bilek hareketlerimle hallettiğimden "Steadicam Curve bakalım bize burada ne gibi avantajlar sağlayacak" Diye sordum kendime. Kutuyu açtık, videomuzu yükledik.

 İlk bölümde kutu açılışı sizlerle ikinci videoda denememiz var. Tabi bir aceminin gözünden nasıl kullandık, iyisi ve kötüsüyle bunu göstermek istiyoruz. Sonra üçünücü bölümde bunu bir yukarı taşıyıp, nasıl daha kaliteli çekimler yapabiliyoruz, göstermek istiyoruz.

 Daha gerçekçi olması için sizlere böyle bir yöntem ile göstermek istedim çünkü diğer türlü ben bunun alıştırmasını yapıp, hiçbir şey olmamış gibi göstersem sanki kendimi kandırıyormuş gibi hissedecektim.

 Haydi Steadicam Curve modeline yakından bakalım,






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder