Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

27 Mayıs 2014 Salı

Melkwegbridge - Bisiklet ve Yaya köprüsü

Tasarımın ve yaratıcılığın bir araya getiren köprü demek istiyorum kendisine. Hollanda - Purmeren'de güzel bir konuma sahip olan ve şehrin önemli bir kemiğini oluşturan (Melkwegbrug) hem yayalara hem bisikletlilere hem de engelli vatandaşlara hizmet veriyor. Tasarımın güzelliği ve kullanımından bahsetmek gerekirsek 12 metrelik üst kemer yayalar için hizmet vermekte. Fazla basamak var gibi geldi ama Hollanda ve alçak yapıların olduğu bir yerde bu kadar yükseklikten geçmek gerçekten büyüleyici. Hollanda'nın normal tipik kanallarında gezen biri olarak söylüyorum bunu :)
Bu basamakları çıktığınıza değecek

Gece bir başka güzel
Geceleri yolları belirtmek için dizayn edilmiş led şeritler ise göze hiç batmıyor. Köprünün led enerji ihtiyacı da güneş enerjili panellerden karşılanıyor. Örnek alınması gereken en iyi köprülerden birisi olarak düşünüyorum bunu.




Köprüdeki diğer detayları aktaralım sizlere,

Yaya köprüsü 85 ton ağırlığında, çelik kemer destekli ve 130 basamaktan oluşuyor.
Kanaldan su geçişi bozulmayacak şekilde tasarlanmıştır.
Güneş enerjili bir köprü 

Proje adı: Melkwegbrug
Tür/Program/Amaç: Köprü
Yer: Hollanda - Purmerend
Açıklığı: 66 metre
Maliyet: 6,000,000,00 Euro
Ön tasarım: 2007
Final tasarım: 2009
Başlangıç: Mayıs 2011
Bitiş: Ekim 2012
Mimar/Tasarımcı: NEXT Architects
İşbirlikçi: Ronald Rietveld Landschaparchitectuur 

* Fotoğraflar Jeroen Musch'a aittir.
Üstten nasıl?














Google Maps'den bulmak istedim bir de yerini. Screenshot'ı paylaşmak istiyorum sizlerle, kırmızı nokta olan yerde de gördüğünüz üzere bir çalışma hakim. Sanıyorum bisiklet park yeri olacak bir kısmı. (Tıklayarak büyütebilirsiniz)

Melkwegbrug Köprüsü












Bu bana yetmez haritada biraz gezineyim derseniz (buraya tıklayarak) gezinebilirsiniz.

Kendinize çooook iyi bakın, iki tekerle kalın veeee hoşçakaalııııın ;)

Seninki kaç vites ?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder